Vertrek - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Tjalling Jong - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Tjalling Jong - WaarBenJij.nu

Vertrek

Door: Tjalling de Jong

Blijf op de hoogte en volg Tjalling

12 Februari 2015 | Spanje, Palma de Mallorca

Morgen is het mijn beurt om uit Palma te vertrekken. De afgelopen weken zijn veel van de vrienden die ik hier heb opgedaan al vertrokken. Los van degenen die hier een jaar verblijven en de nieuwe groep Erasmus studenten ben ik een van de laatste Erasmus studenten om te vertrekken. Dit betekent dat ik de afgelopen tijd veel afscheidsfeestjes heb bijgewoond. Bijna elke dag was er wel iemand die vertrok. Dit resulteerde in een niet geheel gezonde levensstijl, maar ook in mooie avonden met vrienden. Inmiddels ben ik de bar wel zat en heeft mijn lichaam behoefte aan een goede nachtrust. Mijn vrienden laten het echter niet toe dat ik op mijn voorlaatste dag vroeg naar bed ga, dus ik zal morgen vermoeid in het vliegtuig moeten stappen.

Qua vliegtickets heb ik niet de meest ideale route. Eerst vlieg ik naar Barcelona, om vanaf daar over te stappen en vervolgens naar Amsterdam te vliegen. De aansluiting is nog minder ideaal, aangezien ik 8 uren moet overbruggen op het vliegveld van Barcelona. Voor deze heerlijke constructie heb ik zo'n 300 euro neer moeten tellen. Dit heeft te maken met het vele bagage dat ik meedraag, maar voornamelijk doordat ik laat heb geboekt. Mijn tip is dus om vroeg de tickets voor de terugreis te boeken, maar dat is algemeen bekend.

De huisbaas is vandaag nog even langs geweest om de financiën rond te maken en om afscheid te nemen. Het is de bedoeling dat wanneer ik morgen het appartement verlaat ik de sleutel binnen laat liggen en de deur achter me sluit. Hopelijk vergeet ik dus niets.

Vandaag heb ik voor de laatste keer gevoetbald met het overgrote deel van mijn vrienden hier. Gelukkig heb ik in stijl afscheid genomen door een Ierse vriend van me 7 keer door de benen te spelen en daarnaast de wedstrijd te winnen. Er zijn al vele plannen gemaakt om terug te keren in een van de komende vakanties. Er zijn namelijk gratis slaapplekken genoeg. Dit zijn echter slechts plannen en ik ben nog niet eens vertrokken, dus de toekomst zal uitwijzen wat daarvan terecht komt.

Ik heb een onvergetelijke en leerzame periode achter de terug en zal vele aspecten van Mallorca gaan missen, maar kijk er ook naar uit om iedereen in Nederland weer te zien. In dat opzicht heb ik gemengde gevoelend zo vlak voor mijn vertrek. Daarom laat ik het hierbij en ga ik zo mijn laatste cerveza's drinken met mijn vrienden.

Tjalling de Jong

  • 28 April 2015 - 18:14

    Danny Jonker:

    Hey Tjalling,

    Leuke tijd gehad als ik het zo lees.
    Ik ga vanaf september met 2 vrienden een halfjaar studeren aan de UIB.
    Verblijven op de campus is simpelweg te duur, gezien dit 1.000 per maand kost.
    Daarom ben ik ook op zoek naar een plek waar wij met 3 man een halfjaar kunnen verblijven.
    Heb je een goede site hiervoor?
    Of heb je tips?
    Via de site van de UIB kan ik geen particulier aanbod vinden.

    Ik zou erg graag wat van je vernemen.

    Groet,

    Danny


  • 29 April 2015 - 13:31

    Tjalling De Jong:

    Hey Danny,

    De accomodaties op de universiteit zijn inderdaad vrij duur en daarnaast ook onhandig omdat het niet in de stad Palma zelf ligt. Zelf had ik een appartement voor 2 personen net buiten het centrum. Ik zou contact kunnen opnemen met de verhuurder, maar zoals ik zei is het voor 2 personen. Verder kan ik wat vrienden van mij die daar nog zijn vragen of zij een appartement weten. Het zou fijn zijn als je bij aankomst direct een plekje hebt. Mocht dat niet slagen dan hoef je je geen zorgen te maken. Je doet in de eerste periode namelijk heel veel contacten op en er worden via verschillende Facebook pagina's heel veel accomodaties aangeboden voor Erasmus studenten. De kans is dan wel kleiner dat je met z'n 3en in hetzelfde huis kunt. Zelf vond ik mijn appartement wel via de site van de UIB. Heb je anders een e-mail adres voor me? dan kan ik wat aanwijzingen sturen hoe je de betreffende pagina op de site kunt vinden. Laat maar wat horen.

    Mvg,

    Tjalling

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tjalling

In deze blog schrijf ik over mijn ervaringen in Palma de Mallorca tijdens mijn studie aan de Universidad de Illes Balears.

Actief sinds 11 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1173
Totaal aantal bezoekers 3293

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 03 Maart 2015

Palma de Mallorca

Landen bezocht: